29 Ocak 2013 Salı

Transferler Sonrası Galatasaray

Malumunuz Sneijder ve hemen arkasından gelen Drogba transferleriyle birlikte çok enteresan bir kadro yapısı oluştu Galatasaray'da. Genel olarak herkes Sneijder'in transferini bir ihtiyaç olarak görürken, Drogba'yı ise zaten en güçlü olunan bölgeye yapılmış gereksiz bir transfer olarak değerlendirenler oldu.

Sneijder transfer edilerek bir taşla kuş katliamı yapıldı. Yaratıcı oyuncu, ceza sahası dışından şut, Selçuk'u oyun içinde baskıdan kurtarma, rakipler üzerinde baskı, prestij... Bu liste bitmez.

 Tabiki Elmander, Umut ve Burak üçlüsü gayet kaliteli oyuncular. Ancak özellikle Umut ve Burak'ın oyun yapıları, geçtiğimiz yıl oynanan ve göze de oldukça hoş gelen oyunu bu yıl oynamamıza pek müsade etmedi. İki oyuncunun da topu önlerine istemeleri ve oyunlarını koşu üzerinden şekillendirmeli bu sorunun en büyük kaynağıydı. Tabi bu konuda suç Umut veya Burak'a yüklenebilir mi? Kesinlikle hayır. Ama birşeyler yapılmalıydı ve bunun için de marketten hem bu eksikleri giderebilecek hem de ŞL'de daha ilerisini hedefleyen takıma gerçek anlamda katkıda bulunabilecek tek isim vardı; Didier Drogba.

Bu iki transferle birlikte Galatasaray'ın oyun anlayışı ve şablonu ciddi anlamda değişecektir diye düşünüyorum. Fatih Terim'in ne oynatacağını yada ne oynatması gerektiğini değil de böyle bir kadro elimde olsa mevcut performanslarıyla Schalke 04 maçında kimleri oynatırdımı düşündüm ve şöyle bir diziliş gözümün önünde canlandı:


Bu kadroyu ŞL maçlarını düşünerek kurduğum için yabancı sınırlamasını umursamadım ve 7 yabancı kullandım.

Muslera'dan vazgeçemezdim. Defansta ise mevcut performansıyla Riera'yı kesecek bir oyuncu yok kadromuzda. Ujfalusi'nin sakatlığını da baz alacak olursa savunma tandemi de bozulmayacak. Sağ bekte her ne kadar Sabri, 2. yarıda kaliteli oyunlar oynasa da Eboue'nin böyle bir dizilişte tüm koridoru kullanma konusunda Sabri'den daha iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Eboue, ligde bu sezon yüzümüzü pek fazla güldürmese de kader maçlarındaki performanslarını beğeniyorum.

Orta sahaya gelelim. Fatih hoca yapar mı bilmiyorum ama ben mevcut düzeni bozuyorum. Kanatlı 4 orta saha yerine üç orta sahaya geçip Melo'yu top rakipteyken saf bir ön libero, top takımdayken de şimdiki gibi bir orta saha oyuncusuna çeviriyorum. Hamit, top rakipteyken sağ içi kontrol ediyor. Selçuk ise sol içi. Top bize geçtiğinde ise savunmadan gelen ilk topları Selçuk alıyor ve takımın merkezine geçiyor. Yani dizilişteki Melo'nun yerine. Sneijder ise top rakipteyken orta sahaya kayıyor. Top takıma geçince Selçuk'la forvetler arasındaki köprü. Yani FM diliyle AMC.

Forvetler hala çift. Tek forvetli dizilişler oldum olası canımı sıkmıştır. Hoca da pek sevmez zaten. Umarım çift oynar ve bu ikiliyi kullanır. Mevcut beş forvet arasından gole en yakın iki ismi seçtim. Drogba ve Burak. Hakan ve Arif gibi olacaklar. Drogba, hedef forvet. Burak, karıştırıcı.

FM'de bu dizilişi deneyen arkadaşları bol 7+lı maçlar bekliyor diye düşünüyorum :) .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

About