27 Temmuz 2012 Cuma

Gökhan Töre'den İbretlik Adım


Alman ve İngiliz altyapılarında yetişmiş kaliteli ve Almanya pasaprotuna sahip olmasına rağmen Türkiye milli takımını seçmiş ender futbolculardandır Gökhan Töre. Ben onu Football Manager oyununda Chelsea yedek takımındayken tanımıştım ve oyunun ileri ki sezonlarında Gökhan, müthiş bir hücumcuya dönüşmüştü.

Chelsea'de Roman Abramovic rüzgarı estiği için şans bulamayacığını biliyor ve Almanya'ya transferini çok mantıklı bir hamle olarak görüyordum. Bu dönemde bizim büyük takımlarımızdan da böyle bir hamle bekliyordum ancak Gökhan, futbol anlamında doğru tercihi yapıp Hamburglu olmuştu. İyi de bir form yakalamasına rağmen geçtiğimiz sezon uzun süreli bir sakatlık yaşadı ve biraz unutuldu. Toplam 26 maça çıktığı Hamburg'da gol atamamasına rağmen 24 maçta 6 asist yaptı. Ciddi anlamda ilk sezonunu oynayan bir kanat oyuncusu için çok iyi bir istatistik. Belki de Hamburg geçtiğimiz sezonu rezalet geçirmeseydi Gökhan takımda kalabilirdi ancak sezonu rezalet geçiren popüler takımların başvurduğu sorunlu oyuncuları satma politikası Gökhan'ı gönderilebilir oyuncular arasına attı. 

Euro 2012'nin bitişiyle birlikte radarımıza aldığımız transfer sezonunda Galatasaray ve Fenerbahçe ciddi şekilde ilgilendiler Gökhan'la ancak O, her seferinde Almanya'dan ayrılmak istemediğini dile getirip teklifleri reddetti. Galatasaray, ezeli rakibinden daha fazla istemesine ve Fatih Terim faktörüne rağmen gurbetçi oyuncuyu ikna edemedi. 

Tam Gökhan sezonu Hamburg'da tamamlayacak derken Ruslar devreye girdi. Rubin Kazan 5 milyon Euro'yu bastı ve Gökhan'ı renklerine bağladı. Bu duruma çok şaşırdım. Türkiye'yi tercih etmeyen bir futbolcunun Rusya liginde ne işi olabilirdi? Orta seviye ligler arasında bile düşüş içerisinde olduğumuzu kabul etmemezlik yapmıyorum ama Rusya liginden daha iyi olduğumuza inanıyorum. 

Ülke dışındaki imajımızın, Avrupa'nın futbolumuza baktığı gözün değerini bir kez daha hatırlattı Gökhan Töre bu transfer hamlesiyle. Rusya'yı tercih etmesi ne kadar sinirimi bozsada yerimizi daha iyi anlayabilmemiz açısından bu hamlesi biraz hoşuma gitti. Başarının sadece büyük isimleri transfer etmekle gelmeyeceğini görmemiz ve altyapıya yönelmemiz gerektiğini hatırlattı. Yine de kendisini ilerleyen yıllarda Türkiye'de izlemek izliyorum. Hamit kadar bekletmez inşallah...

2 yorum:

  1. Türkiye'den resmi bir teklifin olup olmadığını bilmiyoruz. O yüzden "Türkiye'yi seçmeyip Rusya'yı seçmesi"ni şaşırtıcı bulmak anlamsız.

    YanıtlaSil
  2. Resmi teklif açısından düşündüğümüzde haklısın ancak Galatasaray ve Fenerbahçe kendisini gerçekten istemişlerdi. Fakat Gökhan, Türkiye'de oynamak istemeyince süreç resmi teklif aşamasına gelmeden tıkanmıştı.

    YanıtlaSil

About